Tant les convocatòries d'accés a l'ocupació pública de l'Administració de l'Estat, com el seguiment de les mateixes, pot fer-se a través de la pàgina web de l'òrgan convocant, així com des del Portal d'Accés General (administracion.gob.es). En aquest últim, altre, s'ha d'emplenar la instància de participació en els processos selectius a través d'internet, i es podrà presentar la mateixa de forma electrònica, abonat a més les taxes d'examen corresponents.
Quin és el model de sol·licitud i com es pot obtenir?
El model de sol·licitud és el denominat “model 790”.
El model de sol·licitud és el denominat “model 790”. Les sol·licituds es presentaran preferentment per via electrònica. La convocatòria podrà exigir la presentació de la mateixa per via electrònica en els termes previstos en la normativa vigent.
Lla presentació de la sol·licitud per via electrònica es realitzarà fent ús del servei d'Inscripció en Processos Proves Selectives del Punt d'Accés General (http://administracion.gob.es/pag/ips), seguint les instruccions que se li indiquin, sent necessari identificar-se mitjançant la plataforma d'identificació i signatura electrònica Cl@ve, en qualsevol de les seves modalitats.
La presentació per aquesta via permetrà
Les sol·licituds en suport paper s'efectuaran mitjançant emplenament electrònic de la instància en el model oficial (http://administracion.gob.es/pag/ips) i la seva posterior presentació en el Registre General del Ministeri convocant o en la forma establerta en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Les sol·licituds hauran d'emplenar-se electrònicament en el model oficial, al que s'accedirà, amb caràcter general, a través del Punt d'Accés General en la següent URL: http: //administracion.gob.es/pag/ips, o dels registres electrònics per a la tramitació de les inscripcions dels candidats en els processos selectius que s'estableixin.
Les sol·licituds subscrites a l'estranger podran cursar-se a través de les representacions diplomàtiques o consulars espanyoles corresponents. A les mateixes s'acompanyarà el comprovant bancari d'haver ingressat els drets d'examen en el compte corrent que determini cada convocatòria.
Quin termini tinc per presentar la sol·licitud?
El termini de presentació de la sol·licitud serà de 20 dies hàbils a partir de l'endemà al de la data de publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat.
Com s'emplena la sol·licitud?
Cada convocatòria preveu instruccions específiques per emplenar cadascun dels camps previstos en el model de sol·licitud.
Quina documentació haig de presentar amb la sol·licitud?
Amb caràcter general només cal presentar el model de sol·licitud degudament emplenat i amb el pagament de la taxa prèviament realitzat. En les convocatòries de l'Administració de l'Estat en les quals existeixi fase de concurs, els mèrits de la mateixa s'acrediten mitjançant una certificació expedida pels serveis de personal dels Ministeris o Organismes on prestin o hagin prestat els seus serveis, segons el model que figura en l'annex corresponent de la convocatòria. Però la certificació només haurà de presentar-se en el termini de vint dies hàbils, explicats a partir de l'endemà al de publicació de les llistes d'aprovats de la fase d'oposició.
En el cas de funcionaris en servei actiu en l'Administració de l'Estat en el Cos o Escala des del qual participin en el procés o de personal laboral del Conveni Únic de l'Administració de l'Estat, que no instin la valoració d'altres mèrits que no siguin els que figurin inscrits en el Registre Central de Personal, l'aportació d'aquest certificat podrà ser suplerta per la consulta per part de l'Administració de les dades obrantes en el mateix, que seran els que es tinguin en compte en la valoració de la fase de concurs. El candidat haurà de donar la seva conformitat amb la informació que consta del seu expedient en el Registre Central de Personal, mitjançant annex que figurarà en la corresponent convocatòria específica. El candidat podrà consultar la informació del seu expedient mitjançant l'extracció automàtica d'un informe sobre el seu expedient personal al Portal Funciona.
Tinc què pagar taxes d'examen? ?
Cada convocatòria especificarà l'import del pagament de la taxa per drets d'examen.
Estaran exemptes del pagament d'aquesta taxa:
Les víctimes del terrorisme, entenent per tals, les persones que hagin sofert danys físics o psíquics com a conseqüència de l'activitat terrorista i així ho acreditin mitjançant sentència judicial ferma o en virtut de resolució administrativa per la qual es reconegui tal condició, el seu cònjuge o persona que hagi conviscut amb anàloga relació d'afectivitat, el cònjuge del mort i els fills dels ferits i morts. El abonament dels drets d'examen o, si escau, la justificació de la concurrència d'alguna de les causes d'exempció total o parcial del mateix haurà de fer-se dins del termini de presentació de sol·licituds. En cas contrari es procedirà a l'exclusió de l'espirant. En cap cas, el pagament de la taxa dels drets d'examen o la justificació de la concurrència d'alguna de les causes d'exempció total o parcial del mateix, suposarà la substitució del tràmit de presentació, dintre del termini i en la forma escaient, de la sol·licitud de participació en el procés selectiu.